Digitale trends volgens Marcel van Hooijdonk

De digitale versnelling die we meemaken is ook in het vastgoed terecht gekomen, dat merken we bij Marcel van Hooijdonk Real Estate als geen ander. We raken allemaal meer gewend aan de digitale trends, ook in het vastgoed. Om jullie een idee te geven, heb ik alle belangrijke digitale trends voor 2018 op een rijtje gezet.

Marcel van Hooijdonk | De digitalisering heeft ook invloed op het vastgoed. Lees wat de trends zijn.

Smart (belangrijke digitale trend in vastgoed)

Bij de aanleg van een nieuwe wijk denken we steeds meer aan de digitale faciliteiten. Deze ontwikkelingen hebben betrekking op onderhoud, zorg, veiligheid, inkoop van diensten en producten en vervoer. Door custom software te koppelen aan hardware kunnen mensen in een wijk samen beslissingen nemen op het gebied van bijvoorbeeld energiebesparing en het afnemen van diensten. Tevens kan in een wijk die meedoet met de digitale trends vereenzaming en vergrijzing worden tegengegaan. Dit kan bijvoorbeeld door activiteiten te organiseren waar senioren ook bij worden betrokken.

Marcel van Hooijdonk vindt technologie belangrijk

Volgens Marcel van Hooijdonk gaat Google Maps een grote rol spelen. Het is mogelijk om data te uploaden naar Google Maps. Je hebt hiermee toegang tot de volledige functies, met alle woningen die je daarop zou willen tonen. Hierdoor zijn de faciliteiten in de buurt van je huis in een oogopslag te zien. Google Maps is voor het grootste deel gratis en is dus zeer interessant om te gebruiken.

Marketing als digitale trend

Offline aan online gedrag koppelen is zeer relevant in de vastgoedwereld. Hoe weet je of mensen al naar een huis zijn gaan kijken? Hoe weet je of mensen al bij een makelaarskantoor langs zijn geweest? In de retail zien we dit bijvoorbeeld wel veel, dit is dus ook in het vastgoed mogelijk. Deze genoemde inzichten leiden tot het efficiënter besteden van het marketingbudget. 

Daarnaast kun je marketingdata voorspellen met behulp van Predictive targeting. Hiermee is te zien welke mensen op je website een hogere kans hebben om bijvoorbeeld een inschrijving te doen. Met behulp van machine-learning en datasets is heel precies te voorspellen wat de kans is dat de klant overgaat tot actie. Door deze manier van targeting is er een hoger conversierendement te behalen.

Wil je een vraag stellen aan Marcel van Hooijdonk?

Interesse in een pand van Marcel van Hooijdonk? Of wil je meer informatie weten over de digitale trends van 2018? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

Bekijk meer nieuwsberichten